Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Geloof versus wetenschap

Geloof versus wetenschap 6 maanden 1 week geleden #256092

• MarcDC
  • MarcDC's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 342
De Bijbel verwijst voor meer dan de helft naar Gods uitverkoren volk.
Dat uitverkoren volk blijkt dan niet 'wij' te zijn, maar dat zijn 'zij'.

Toch een fantastische plottwist... Abraham, Isaac, Jacob, Mozes, ... allemaal aanhangers van een Godsdienst die eigenlijk niet helemaal de onze is.

Jodendom, Orthodox, Katholiek, Protestant, Anglicaan, Lutheriaan, Mormoon... blijkbaar allemaal splintergroepjes en 'new and improved'
Bedankt door: cherna

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Geloof versus wetenschap 6 maanden 1 week geleden #256114

Maar die Mormonen zijn geweldig met hun religie die hebben magische ondergoed en aliens erbij betrokken :silly: , en kunnen tenminste wel tegen zelfspot , die makers van South Park hebben een theater tour genaamd 'The Book of Mormon' waar ze Satirisch aan de haal gaan met die religie , en de Mormonen hebben dat zelfs gesteund , natuurlijk wel met een gratis exemplaar van het book van mormon , maar toch , ...

Veel gelovigen en veel religieen krijg je een shitload over je een heen , en er is zelfs een religie waar je bij satire een kogel door je kop krijgt ...
Je hoeft het niet met me eens te zijn , maar ik heb wel altijd gelijk :-)
Bedankt door: signe

Geloof versus wetenschap 6 maanden 1 week geleden #256131

• MarcDC
  • MarcDC's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Was er ook niet zo'n gerucht dat Mormonen in koeien zaten, of was dat iets anders? Ik trek deze discussie ongetwijfeld in het belachelijke... excuses daarvoor...

Geloof versus wetenschap 6 maanden 1 week geleden #256139

• Bernhard 1963
  • Bernhard 1963's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • DE DWAASHEID DEZER WERELD IS WIJSHEID BIJ DE MENS
  • Ontvangen bedankjes 2920

MarcDC schreef : Was er ook niet zo'n gerucht dat Mormonen in koeien zaten, of was dat iets anders? Ik trek deze discussie ongetwijfeld in het belachelijke... excuses daarvoor...

Als je dat gelooft (wat ik overigens niet geloof) en er van overtuigd bent dan is het voor jou een werkelijkheid, waar.

Al die tijd dat ik in een ver verleden tussen de koeien werkte werd elke dag weer bewezen dat er poep en pis in zit, meestal ook melk en soms pus als er iets mis mee is. En vaak een kalf dat naar buiten komt zodra het volgroeid is maar een Mormoon heb ik nog nooit uit een koe naar buiten zien komen. Ik ben er daarom van overtuigd dat het niet waar is dat Mormonen in koeien zitten, voor mij is het niet waar.

Hormonen (met de h van halleluja) zitten er wel in, dat is niet een kwestie van geloven want het is wetenschappelijk bewezen;

deavonturenvaneenboerenmeid.com/2016/01/...onst-of-tochtigheid/

.
Wie ons het strengst beoordeelt? Een mislukte dilettant. [verzekeringsarts]
Johann Wolfgang von Goethe
Bedankt door: signe, Nomi

Laast bewerkt: door Bernhard 1963.

Geloof versus wetenschap 6 maanden 1 week geleden #256152

• MarcDC
  • MarcDC's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Ik zal het verwarren met hormonen...
Mensen die zeggen dat koeien verantwoordelijk zijn voor de productie van methaan wat het ergste broeikasgas is, lijken gemakshalve voorbij te gaan aan het feit dat de mens verantwoordelijk is voor het feit dat er zoveel koeien op aarde zijn.
Een waarheid als een koe...
Bedankt door: signe, Nomi

Geloof versus wetenschap 6 maanden 1 week geleden #256164

• MarcDC
  • MarcDC's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Ik heb ooit een meisje heel erg beledigd. Achteraf gezien bleek dit te komen door haar religieuze opvoeding en mijn totaal gebrek aan empathie daarmee... Ik deed haar een oneerbaar voorstel (om met mij de nacht door te brengen) en zij vertelde me dat ze persé wou wachten tot na het huwelijk... Ik zag mezelf al in de kleerkast staan als haar toekomstige echtgenoot dan eens onverwacht vroeger zou thuiskomen van het werk... true story...
Bedankt door: Marcus Cole, cherna

Tijd voor maken pagina: 0.359 seconden