Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Welkom op het Asperger-forum!

Introduceer jezelf: vertel ons iets over jezelf, hoe je hier terechtgekomen bent en wat je met Asperger hebt.

We heten alle nieuwe leden van harte welkom en hopen dat je hier nog vaak op bezoek komt.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Even voorstellen

Even voorstellen 5 dagen 3 uren geleden #256567

• Shadirion
  • Shadirion's Profielfoto Onderwerp Author
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 6
Hoi iedereen!

Ik ben Shadirion (niet mijn echte naam natuurlijk), 43 jaar en sinds kort bezig met Asperger aangezien er een flinke kans is dat ik dat heb. Geen relatie op dit moment; de laatste relatie is slecht afgelopen. Ik heb nog geen diagnoze maar loop op dit moment bij de GGZ met een vervolg onderzoek in december.

Ik heb heel veel youtube video's gezien de afgelopen tijd over Asperger en veel dingen komen mij bekend voor. Moeite met mensen begrijpen, sociale interactie met "normale" mensen kost veel energie, multitasken / switchen van onderwerp kost veel energie. Verder overgevoelig voor geluid en een onvermogen om meerdere gesprekken om mij heen te filteren tot 1 gesprek. Ik ben wel socialer geworden de afgelopen 10 jaar en na een persoonlijke ambitieontwikkelingscursus is dat enorm verbeterd. In het verleden enorm veel sociale anxiety gehad vanwege pestgedrag op de lagere / middelbare school en mijn onvermogen om in te zien dat dat hun eigen onzekerheid / angst is dat ze afreageren op een ander omdat deze persoon anders is.

In mijn vorige relatie flink tegen enkele onvermogens aangelopen (zoals sociaal gedrag, oogcontact, onvermogen om sociale subtiliteiten op te pikken) waardoor ik nu op dit traject zit. Ik heb geen behoefte om continue iemand dicht op mijn lip te hebben zitten; ik raak daar gestressed van door de continue sociale interactie, sociale regels die ik niet begrijp, continue communicatie en aandacht ipv dat ik lekker alleen ben en me volledig kan focussen op 1 onderwerp. Op werk gaat het veel beter; nu heb ik wel een baan waar ik mijn ei in kwijt kan en die mij energie oplevert op de lange termijn. Ik heb wel gemerkt dat ik een bepaald type manager nodig heb om lekker in mijn vel te zitten en als ik deze niet heb gaat het mis; gelukkig zit ik in een werkveld waar het moeilijk mensen vinden is (ik werk als Risk Analist met computer modellen) dus ik heb keuze kwa banen.

Ik heb wel vrienden waarmee ik hobbies deel, zoals bordspellen, roleplaying games, computer spellen, miniature wargames, boeken lezen, muziek etc. Ik besteed daar veel tijd aan (zowel met vrienden als zonder vrienden) en lees er veel over op internet. Erg gaaf; veel van deze dingen doe ik al meer dan 20 jaar. Ik heb bv mijn favoriete boek al meer dan 20 keer gelezen (Lord of the Rings) en ben ook 3 maanden op reis geweest naar Nieuw-Zeeland. Dat was erg gaaf (en ook spannend).
Bedankt door: Thor, Patj, Gasper, signe, Nomi, Reveur

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Even voorstellen 4 dagen 22 uren geleden #256575

• signe
  • signe's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • diagnose Asperger
  • Ontvangen bedankjes 2599
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

I'd rather be gardening

Even voorstellen 4 dagen 7 uren geleden #256578

• Shadirion
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 6

Even voorstellen 4 dagen 7 uren geleden #256579

• Thor
  • Thor's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Ontvangen bedankjes 4132
It’s just a sign of the times, going forward in reverse… still, he who have laugh last, is just a hand in the bush

Even voorstellen 3 dagen 21 uren geleden #256589

• mandersp
  • mandersp's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 985
Met vriendelijke groeten,

Mandersp

Even voorstellen 3 dagen 2 uren geleden #256591

• Shadirion
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 6

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.279 seconden