Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Dit is een plek om onderwerpen rondom Asperger te starten en daarover te discussiëren.
Je kunt hier echt alles kwijt: twijfel je bijvoorbeeld over je diagnose? Wil je een spreekbeurt houden over Asperger? Wil je weten of iemand je meer kan vertellen over de samenhang tussen Asperger en ADHD? Denk je dat je kind Asperger heeft? Alle onderwerpen zijn welkom.

Onderwerp: Hoofdtelefoon

Hoofdtelefoon 3 weken 1 dag geleden #257800

• Reveur
  • Reveur's Profielfoto Onderwerp Author
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 115

Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of registreer om het te kunnen bekijken.
AQ 41 Aspie quiz 147/200 Diagnose 5 april 2018

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Hoofdtelefoon 3 weken 18 uren geleden #257813

Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of registreer om het te kunnen bekijken.

Hoofdtelefoon 3 weken 16 uren geleden #257818

• MarcDC
  • MarcDC's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 288

Reveur schreef : Ik wil er een voor over mijn oren, die het buiten geluid tegen houdt.

Je kunt zoeken op NC (noise cancelling)…

Even onderbreken voor Loekie en de STER: (publiciteit!)
headphonereview.com/over-ear/jbl-e65btnc-review/
JBL heeft een cool uitroepteken in zijn logo! Mijn vrouw heeft van haar werk een bluetooth speaker gekregen van dat merk. Zo'n geel doosje... ik wou dat weggooien, maar zij verzekerde mij dat dat geen brol (bocht, rommel) was, al kosten ze niet zo heel duur, als je het vergelijkt met Bose of Sennheiser.

En om te sporten:
JBL Reflect Mini 2 koptelefoon Intraauraal In-ear Zwart

Uiteraard is Philips ook prima... maar dan ben je niet zo hip...
www.bol.com/nl/p/philips-shb8850nc-on-ea...AvD_BwE&gclsrc=aw.ds
(150 Euro)

Je 'mag' die kopen... loopt het embargo tegen hoofdtelefoons dan af dit jaar? Ik stel me dan je partner voor die je heel ernstig aankijkt en zegt: 'weet je nog, dat officieel verbod van vorig jaar dat we hier niet met hoofdtelefoons aso gaan zitten doen, ik heb daar nog eens goed over nagedacht, je 'mag' er van mij toch zo één kopen...

Bij het woord hoofdtelefoon stel ik mij eigenlijk de telefoon bij ons ma voor. De hoofdtelefoon staat in de living... en op de slaapkamer heeft ze 'ook nog een telefoon'... maar die in de living is de HOOFDtelefoon...

Het is geen telefoon... je kunt het wel als 'hoorn' gebruiken voor je eigenlijke telefoon, maar het is geen telefoon... het is een koppel muziekboxen die je op je oorschelpen plaatst... oorboxen?

Ook een goede tip :) Sorry Frank02 :) Je tracht te achterhalen waar Frank02 woont, en je gaat daar bij de gemeente aangifte doen van het verlies van je BOSE hoofdtelefoon... je hebt die ergens op straat laten liggen... heeft 300 Euro gekost...

Mijn vrouw had in haar auto eens BOSE boxen... Ik merkte eens op dat haar muziek nogal luid stond, en zij grapte toen dat ze daar niet kon aan doen, het zijn BOZE boxen...
Bedankt door: Reveur

Laast bewerkt: door MarcDC.

Hoofdtelefoon 3 weken 13 uren geleden #257823

• Patj
  • Patj's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • ...heeft een stijgende lijn te pakken
  • Ontvangen bedankjes 698
Iets meer info zou handig zijn om je te kunnen helpen.
Waarvoor wil je hem gebruiken, is het uitbannen van het buitengeluid belangrijker dan de kwaliteit van de muziek weergave, wat is je budget, moet het draadloos of mag het ook bedraad, welke sport wil je ermee gaan doen?

Ik heb zelf een Bose qc25, ooit gekocht voor die paar keer dat ik in een vliegtuig zit. De noise canceling (NC) werkt perfect, de geluidskwaliteit is "aardig". Daarnaast heb ik een AKG K845BT die werkelijk erg goed klinkt maar weer geen NC heeft.
En dan heb ik nog een setje Shure in-ears. Die klinken heel goed en houden het buitengeluid erg goed tegen doordat de gehoorgang goed wordt afgesloten. Die zijn dan weer ideaal op de fiets of tijdens het sporten maar zijn dus geen over-ears.

Dus een klein beetje meer info zou handig zijn.
Bedankt door: Reveur

Hoofdtelefoon 2 weken 6 dagen geleden #257834

• Reveur
  • Reveur's Profielfoto Onderwerp Author
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 115
@MarcDC :laugh:
Normaal heet het koptelefoon, maar ik heb een hoofd.
En ik mag er 1 van mezelf voor mezelf kopen, omdat ik een bonus heb gekregen van mijn werkgever.

JBL hebben ze hier bijna niets van en ik wil graag eerst passen. Als ze te strak zit, krijg ik heel snel hoofdpijn. Bose is boven mijn budget. Ze hadden hier een mooie van Sony H900N, maar die vind ik ook al best wel duur. De goedkopere variant (700 geloof ik) was de NC een stuk minder goed. In de winkel vertelde ze mij dat je voor sporten beter oortjes kunt gebruiken ivm veel bewegen en zweet. Dus dan gebruik ik hem alleen nog thuis, met wandelen en als ik af en toe met de trein ga. Het is puur voor afsluiting.
Ik ben een beetje doof in de middentonen. Hoge tonen hoor ik nog extreem goed (vleermuizen/kattenverjagers/metaalzaag op het werk).
Sennheiser heb ik ook gepast, maar die zat te strak.
Phillips hebben we al een paar apparaten pech mee gehad, dus die mijd ik liever.
Is de Sony een aanrader, of moet ik toch nog ergens een jbl gaan proberen, of nog iets anders?
Budget is ongeveer 150. Maar die Sony is duurder en wel veel beter dan die goedkopere, dus dan ga ik liever iets hoger zitten.
Draadloos is wel fijn, lijkt mij?
Sport is sportschool (hardlopen/crosstrainer/krachttraining)
En ik hou er niet van als de muziek heel hard staat.
AQ 41 Aspie quiz 147/200 Diagnose 5 april 2018

Hoofdtelefoon 2 weken 6 dagen geleden #257836

• MarcDC
  • MarcDC's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 288
Op de crossfit is het altijd vrij goede muziek, zeker als 'den Kenny' les geeft, dan is het 'belegen rock'... Iron Maiden en zo...

Ik heb nog wat info opgezocht... Als het je vooral te doen is om het omgevingsgeluid te reduceren:
Ion, die zijn blijkbaar vooral op de markt als gehoorbeschermers in de industrie, en niet zo duur, waarschijnlijk niet zo'n goede geluidkwaliteit.
www.bax-shop.be/nl/koptelefoons/ion-toug...adloze-hoofdtelefoon

En ook zo rond de 150 Euro:
Audiotechnica… japans merk, blijkbaar ook niet slecht.

Sony, dat was toch die reclame van Ron Brandsteder: 'It's a Sony'... Ik denk wel dat dat een degelijk merk is. Wat zouden we zijn zonder de playstation?

Tijd voor maken pagina: 0.277 seconden