Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Besparen: koelkast uit

Besparen: koelkast uit 2 maanden 3 weken geleden #257846

• Frank02
  • Frank02's Profielfoto Onderwerp Author
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 223
Hoi. Ik kan dit ook elders vragen maar doe het hier.

Duidelijk. Een koelkast die niet uit staat verbruikt geen stroom. Dat lijkt goedkoper. Maar het ontdooien en weer in gebruik nemen kost wel weer stroom. En gaat de koelkast eerder stuk als je hem vaak uit en aanzet? Wat is het optimum?

Voorbeeldje. Deze week komt de buitentemperatuur niet boven de 7 graden uit. Ideaal weer om de inhoud van de kast buiten te zetten (niet in de zon) en de koelkast uit. Toch?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Besparen: koelkast uit 2 maanden 3 weken geleden #257848

• Thor
  • Thor's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Ontvangen bedankjes 4194

Frank02 schreef : Een koelkast die niet uit staat verbruikt geen stroom.

:unsure:
It’s just a sign of the times, going forward in reverse… still, he who have laugh last, is just a hand in the bush

Besparen: koelkast uit 2 maanden 3 weken geleden #257849

• arjen37
  • arjen37's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Pretending to be a functioning human is exhausting
  • Ontvangen bedankjes 573

Thor schreef :

Frank02 schreef : Een koelkast die niet uit staat verbruikt geen stroom.

:unsure:

Ja, doe mij maar meer van dat soort apparatuur.

Ik denk dat de temperatuurschommelingen buiten niet goed zijn voor je producten. Een koelkast is toch stabieler dan.
Een lamp gaat sneller kapot als je die vaak aan en uit doet. Ik denk dat dat voor meer apparatuur geldt.

.

Laast bewerkt: door arjen37.

Besparen: koelkast uit 2 maanden 3 weken geleden #257850

• Frank02
  • Frank02's Profielfoto Onderwerp Author
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 223

Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of registreer om het te kunnen bekijken.

Besparen: koelkast uit 2 maanden 3 weken geleden #257851

• MarcDC
  • MarcDC's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 342
In het huis van mijn moeder is een droge kelder. Daar stond de diepvrieskist, en die had een optimaal verbruik.

Als je je spullen buiten onder een afdakje kunt zetten, gaat dat waarschijnlijk wel lukken. Als het echt heel hard vriest ga je dagen hebben dat je bevroren melk in de koelkast hebt staan, ook niet optimaal...

Het aan-uit probleem daar moet je je echt geen zorgen over maken... wat wel schadelijk is: regelmatig verplaatsen... ze raden alleszins aan om na verplaatsing enkele uren de stekker eruit te laten... maar een koelkast werkt het meeste van de tijd niet, tot de temperatuur boven een zekere waarde gaat, en dan schiet de motor weer op gang... wat wel een argument kan zijn, vroeger werd van airco installaties in de auto gezegd dat je problemen kon krijgen als je die de hele winter niet gebruikt. Er zouden dan rubberen ringetjes versterven omdat die normaal door de circulatie gesmeerd worden... Een airco heeft dezelfde elementen als een koelkast.

Nog zo'n Hollandermop... je bent dan ook gerust dat het lichtje van je koelkast dan zeker uit is... wat volgens Belgen bij Nederlanders een heel groot probleem is...

Laast bewerkt: door MarcDC.

Besparen: koelkast uit 2 maanden 3 weken geleden #257852

• MarcDC
  • MarcDC's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 342

Frank02 schreef :

Frank, wij verwarmen water met een doorstroom-warmtewisselaar. Daar heb je dat probleem van legionella niet omdat er geen opslag is... het is ook het allergoedkoopste systeem als je over gas beschikt... het totaaldebiet is wel beperkt. Twee douches tegelijk is bijvoorbeeld geen optie. Maar het rantsoeneren van je warm water is dan wel verleden tijd.

Tijd voor maken pagina: 0.309 seconden