Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Asperger en Ritalin

Asperger en Ritalin 1 maand 2 weken geleden #258556

• Prisma
  • Prisma's Profielfoto Onderwerp Author
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Goede morgen,

Graag uw advies en of ervaringen.
Inmiddels weet ik nu een jaar dat ik Asperger heb (asperger/Kern autisme om de schaal van richter aan te geven)
Ook ben ik op ADHD getest, daar komen een aantal kenmerken terug hoewel deze aan ASS te koppelen zijn, oftewel geen ADHD.

Mijn huisarts adviseerde mij Ritalin vanwege de storm in mijn hoofd. Ik heb het dus niet nodig om focus/ aandacht te houden want dat heb ik juiste in het extreme.
Doorgaans wordt Ritalin voorgeschreven om mensen te kunnen laten concentreren.

Mijn vraag: Brengt Ritalin die gedachtes tot rust al heb ik Geen ADHD? Wie heeft er ervaring mee en wil mij omschrijven wat dit met hen deed en de diagnose/probleem reden v gebruik.

REUZE BEDANKT

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Asperger en Ritalin 1 maand 2 weken geleden #258560

• arjen37
  • arjen37's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Pretending to be a functioning human is exhausting
  • Ontvangen bedankjes 573
Ik heb Ritalin en dexamfetamine geprobeerd om mijn concentratie te verbeteren (geen AD(H)D diagnose, herkenbare punten vielen onder Asperger), maar dat werkte averechts. Ritalin gaf zware bijwerkingen, dexamfetamine joeg de storm in mijn hoofd juist enorm aan.

Anti-depressiva werkten bij mij averechts, werd er niet rustiger van, wel doodmoe en suïcidaal,

Wat bij mij wel heel goed werkt om tot rust te komen zijn anti-psychotica in een lage dosering. Bepaalde pammetjes zijn nog beter daarin, maar de nadelen daarvan zijn te groot.

Asperger en Ritalin 1 maand 2 weken geleden #258563

• Prisma
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
@arjan37 Bedankt Arjan,
Pammetjes heb ik altijd op voorraad voor nood situaties, dus in het uiterste geval pak ik deze.

Jouw Ritalin ervaring is dus minder.

Ik ben nog benieuwd naar anderen en hen ervaring.

Asperger en Ritalin 1 maand 2 weken geleden #258564

• MarcDC
  • MarcDC's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 342
Ritalin, daar heb ik geen ervaring mee. Ik ben wel snel afgeleid, spring van de hak op de tak en werk zelden iets grondig af, maar ik neem nu iets anders en dat is heel leefbaar.

Ik neem escitalopram. Werkt prima.
Best nooit iets ondernemen zonder uitvoerige hulp van een psychiater.
En zelfs daar best ook heel veel geduld hebben.

Ik ben ook heel bescheiden, enorm bescheiden :blush:

Een psychiater maakte ooit de opmerking dat er chaos in mijn hoofd is, maar ik denk dat ik gewoon snellere denkprocessen heb en te weinig geduld om mijn tijd te verdoen aan het op tempo brengen van domme mensen. Met intelligente mensen kan ik altijd veel beter opschieten en dat ergert anderen - zeker als die in leidinggevende posities hangen...
Bedankt door: Prisma

Laast bewerkt: door MarcDC.

Asperger en Ritalin 1 maand 2 weken geleden #258567

Ik heb ook geen adhd, maar het is altijd heel druk in mijn hoofd. Ik heb ook een prima hyperfocus.
Ik heb een poos ritalin gebruikt en vond het wel prettig. Het is rustiger in mijn hoofd met dat middel. Er komen minder prikkels binnen.

Nadeel was dat ik heel erg ging hyperfocussen. En wel heel erg rustig werd, dus ik ben er weer mee gestopt.
Ik zou eigenlijk wel stripje voor af en toe willen.
AQ 41 Aspie quiz 147/200 Diagnose 5 april 2018

Asperger en Ritalin 1 maand 2 weken geleden #258576

• Prisma
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Klinkt goed Reuver , de arts zei dat je Ritalin op die wijze kan gebruiken. Dus op de dagen dat het nodig is.
Die rust in m'n bol en je bevestiging van je drukte die je ervaart in je hoofd bieden me toch de geruststelling/bevestiging om het eens te proberen.
Te rustig ervan worden daarentegen, dat zou ten kosten gaan van mijn sport en gezien daar mijn Fiep ligt is dat weer een reden om het toch nog uit te stellen.

In ieder geval bedankt. Ik denk er over na.

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.378 seconden